Denna veckan i bilder - Stockholmsäventyr

 
VSCO-redigerade bilder, alla tagna med min splitternya, champagne-färgade iPhone 5s!
 

De första två bilderna är ifrån mammas 50-årsdag och födelsedagsfest! Släkt ifrån båda föräldrasidorna kom hit; vi chillade, åt god mat i trädgården och njöt av fint väder tillsammans.
 
Nästa tre är ifrån Sveriges huvudstad, som vi åkte till i söndags. Shoppade på Brandy Melville, fikade på Vete-Katten (de har världens godaste kanelbullar, så gå dit!) och köpte äntligen, äntligen, ÄNTLIGEN en dansdräkt från Capezio. Den kommer användas mycket i höst, då det blir både balett och modernt under samma kväll. Tackar min farbror Arne, som sponsrade mig med födelsedagspengar!
 
Nästa fem är ifrån Zeta Trädgård och Trädgårdscafé, där vi stannade på vägen mot Norrköping igår. Vi handlade x antal växter och fikade, sjukt fint och mysigt bland alla blommor och träd!
 
Nästa fyra är också ifrån igår, men ifrån Knäppingsborg, i Norrköping. Där firade vi pappas födelsedag med fin middag på Askens tillsammans med moster, hennes man och våra kusiner. Jag hann tyvärr inte umgås särskilt mycket med dem, eftersom att världens bästa Miriam Bryant skulle uppträda på scen. Istället hängde jag med min brother from another mother Dennis, hans vänner och Miriam själv. Detta var andra gången jag sett och hängt med Mirre i år, hoppas verkligen att det blir fler för hon är verkligen hur trevlig, skön och gullig som helst. Grymt med artister som tar sig tid att umgås med fans!
 
Nästa bild är på en otroligt god pastarätt med tomat, spenat och mozzarella. Härlig Pasta var namnet på restaurangen, hur snyggt som helst inuti och pastan var som sagt supergod så gå dit!
 
Och de tre sista bilderna är från idag och det sista stoppet på vår lilla resa, nämligen Harry Potter: The Exhibition i Norrköping! Det var en mycket fin och intressant utställning med kläder, rekvisita och modeller på fantasidjur/monster som de använt i Harry Potter-filmerna. Nörd som jag är så brast jag nästan ut i gråt när jag hörde soundtracket spelas i bakgrunden. Vi gick omkring där i någon timme, drog i mandragoror och spelade quidditch tills det var dags att åka hem till Jönkan igen. Med oss hem ifrån utställningen fick vi hem lite souvenirer, för mig blev det en väldigt episk Slytherin-slips och mössa för att komplettera min lilla Slytherin samling.
 
Summa summarum: en ganska grym vecka, faktiskt!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: