Tillåt mig att presentera mig själv

Även ifall de flesta som läser här antagligen känner mig så tänkte jag presentera mig själv lite grann!
 
 
 
 
 
 
 
Vem är jag?
Jag heter Tereza Anna Lorentzon och jag föddes i Bogotá, Colombia den 4/6 1998. Jag fyllde alltså 16 år förra onsdagen.
 
Var finns jag?
Jag är bosatt i Vättersnäs, Jönköping och jag befinner mig för det mesta i Jönköpingsområdet.
 
Vad är jag? 
Jag är dotter till Petra och Per-Erik Lorentzon, storasyster till Maria Lorentzon. Jag är även barnbarn, kusin, brorsdotter och systerdotter till en hel del människor.
 
Yrkesmässigt så är jag ingenting, då jag inte har något jobb. Utbildningsmässigt är jag ingenting heller för tillfället; jag gick ur grundskolan igår och jag har inte fått reda på vilken gymansieutbildning det blir för mig i höst (antagligen naturvetenskapliga på Per Brahe, dock). Jag har grundskolan bakom mig och gymnasiet framför mig, vilket gör att jag just i denna stund inte är elev någonstans.
 
Jag är feminist, och nej, det innebär inte att jag hatar män. Även ifall jag stör mig galen på tonårskillar emellanåt. Jag tror och kämpar helt enkelt för allas lika rättigheter oavsett kön, sexualitet, hudfärg etc. Jag tror och kämpar för allas lika värde och rättighet till jämställdhet.
 
Jag är vegeterian. Jag tror inte att djuren skapades för människor att äta, eftersom att människokroppen är skapad men växtätar-organ och tänder.
 
Jag är en konsertmänniska. Sällan är jag så lycklig som när jag står i ett hav med människor som alla har samlats för att njuta av musik.
 
Jag är kristen. Jesus är min vän, herre och skapare.
 
Vad gör jag?
På fritiden så tar jag sånglektioner av den otroligt begåvade Millan Holm i Immanuelskyrkan, jag sjunger även i en gospelkör som leds utav henne där. Jag dansar balett på Medborgarskolan och har gjort det i snart två år. Dans överlag har jag hållt på med sen jag var ca 5-6 år.
 
Jag läser en hel del, för tillfället läser jag den andra boken i Harry Potter-serien. Mitt mål är att läsa ut hela serien innan året är slut! 
 
Serier jag tittar på just nu är Orange is the New Black och Orphan Black. Dessa serier kommer förmodligen någon gång få ett eget inlägg skrivet om sig, där jag förklarar varför jag tittar och tycker om just dem så mycket. Kan bl a avslöja att jag är störtkär i Orphan Blacks huvudrollsinnehavare Tatiana Maslany (snyggaste bicepsen och gulligaste léendet ca någonsin)...
 
Jag lyssnar på musik ca 16 h av dygnets 24, och då helst på låtar ifrån dessa två listor: 1 & 2. Mina favoritartister att lyssna på inkluderad Veronica Maggio, Miriam Bryant, Florence + the Machine, Lana Del Rey och Marina and the Diamonds. Lady Gaga är en stor favorit och har varit det sen jag var 11, men jag lyssnar helst på hennes tre första album.
 
Jag är en sucker för sociala medier och äger 4 tumblr bloggar, två instagram-konton, ett facebook-konto, en twitter-sida och en youtube-sida. Det går i vågor om vilken jag använder mest och gillar bäst, och just nu var jag trött på dem allihop och bestämde mig för att skapa en blogg på blogg.se istället! Vi får se hur länge jag tycker det här är kul och hur länge jag orkar vara aktiv.
 
-
 
Det var väl jag och den jag är just nu i några paragrafer. Vill ni veta något mer är det bara att fråga!
Trevlig helg på er allihopa ~



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: